Elstar appels, belegen kaas en Nobelprijzen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu Elstar appels, belegen kaas en Nobelprijzen - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu

Elstar appels, belegen kaas en Nobelprijzen

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hallo overzeese mensen!

Iedereen carnaval overleefd? (ook voor de niet-liefhebbers of niet-vierenden onder ons, zonder carnaval is het leven een stuk zwaarder dus ik check het maar even). De immer beleefde Britten doen niet aan dit soort chaotische toestanden, dus ik tel alvast af tot volgend jaar (nog 375 dagen).

Mijn ouders zijn afgelopen weekend op bezoek geweest. We hebben Londen verkend op zaterdag en verder lekker op ons gemak wat van Cambridge meegemaakt. Zo heb ik nu eindelijk in een punt, een bootje van hier, een tour gemaakt en was het zo zonnig dat ik het voor elkaar heb gekregen te verbranden in februari. De zon zorgde er zelfs voor dat er spontaan al wat lente-bloemetjes verschenen op het gras rond de colleges. Kan erger nietwaar?

Ook heb ik mijn ouders meegenomen naar een korfbal wedstrijd. Ik heb oefening nodig, aangezien ik mag meespelen in het 2e team in de Cambridge - Oxford Varsity van volgende week. Heel erg leuk en een must do als je een tijdje in Cambridge studeert, proberen Oxford in te maken op welk vlak dan ook. We hopen op het beste maar volgende week weten we pas hoe het gaat uitpakken. Als we verliezen, hebben we 's avonds een formeel etentje in Selwyn college en daarna een privé feestje met de teams dus leuk wordt het toch wel.

Het was leuk om mijn ouders weer te zien. Ook al is contact houden niet moeilijk in deze tijd, live gaat toch makkelijker. De connectie stoort niet, de laptop valt niet uit en de camera laat je pc niet crashen (lang leve Skype..). Veel gezelliger dus. Een heel geslaagd weekend.

Ik zit ondertussen op de helft van mijn stage, de tijd vliegt ontzettend snel voorbij. Heel raar want voor mijn gevoel ben ik hier nog maar net en ik wil nog lang niet naar huis, ik vermaak me best. Ik krijg zo veel bezoek dat ik Nederland amper hoef te missen. (toch bedankt voor de Elstar appels en belegen kaas, die waren toch wel heel welkom!)

In onze onderzoeksgroep ben ik ondertussen benoemd tot nieuw stamcel expert, dus er zijn in ieder geval collega's die me gaan missen als ik wegga haha. En voor een beetje inspiratie mogen we komende vrijdag Nobelprijs gaan kijken bij John Gurdon. Nadat mensen maar bleven vragen hoe zo'n ding er nou uitziet, heeft hij de rest van het instituut beloofd hem vrijdag 'tentoon te stellen' op zijn lab. Wat dat betreft blijft Cambridge toch een aparte omgeving, daar kun je zomaar een Nobelprijs gaan bekijken.

Groeten uit een zeer zonnig Cambridge!

  • 18 Februari 2013 - 21:54

    Kenny:

    De eeuwen oude strijd tussen Oxford en Cambridge. Leuk dat je er je steentje aan bij kunt dragen :)

    Benieuwd hoe de reis van je Pa en Ma verder gaat in Hogwarts. Ze zien er enthusiast uit :P


  • 19 Februari 2013 - 03:14

    Sander :

    Owhowh, alweer op de helft! Heb je wel genoeg tijd om te kijken wat je epische constructen gaan opleveren? En hoe bevalt het nou om je stamcelletjes te vertroetelen? Dan heb je vast geen zeeën van tijd meer over zoals je eerst dacht bij het gebrek aan commissies ;).

    Een goed stuk belegen kaas lijkt me ook geweldig! Hier het meeste wel te krijgen, al betaal je voor Nederlandse kazen zo ongeveer hun gewicht in goud... Geniet ervan en veel plezier met verder verbranden!

  • 19 Februari 2013 - 04:08

    Fernando En Frans:

    Hoi anoeska,

    Wij zijn blij dat het allemaal zo goed gaat, en lezen je verhalen steeds weer.
    Nou nog nar de eind streep en dan zit er dat ook weer op. Straks in Nederland denk misschien zat ik maar weer in cambridge.
    wij vinden het gewoon leuk om van als te lezen.

    Groetjes F&F

  • 19 Februari 2013 - 11:34

    Sma:

    Hoi Anoeska
    Mis je, zeker des te meer na dit weekend.
    Het was een geweldig weekend.
    Het was heeeel leuk.
    Ben trots op je.
    Groetjes en xxxx sma

  • 19 Februari 2013 - 20:55

    Rita Van De Moosdijk:

    Hallo Anoeska
    Ik wuat dat je ouders naar je toe zou gaan Fijn dat jullie van dat mooie wer hadden .
    Zet hem op volgende week bij het korfballen.
    Lieve groet Rita

  • 24 Februari 2013 - 15:45

    Kitty:

    Hoi Anoeska, zet een foto op hier van de Nobel prijs,ik wil het ook zien, en leutig de mooie zonnige bezoek van jouw ouders,kunnen ze eindelijk alles in het echt zien.
    groetjes uit een witte holland
    Kitty x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 25244

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 17 Mei 2013

Cambridge

Landen bezocht: