Londen en de sterren - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu Londen en de sterren - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu

Londen en de sterren

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

22 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hallo overzeese mensen!

Tijd voor een update van mijn kant, ik blijf namelijk maar leuke dingen doen. Zo ben ik afgelopen zaterdag richting Londen gegaan! Uurtje met de trein, dan nog even de metro en je staat *boem* middenin hartje Londen. De moeite waard dus :)

Ik ben -als echte bioloog- natuurlijk meteen het natuurhistorisch museum ingedoken. Nadat het eindelijk open was dan, want ik was te vroeg. Hierdoor heb ik niet in de rij hoeven staan voor de dinosauriërs, dat is dan wel weer mooi bekeken. Het museum heeft een enorme collectie dieren, planten, fossielen, mineralen en ga zo maar door. Ik vond de T-Rex echter een stuk kleiner dan ik verwacht had. Het skelet van een blauwe vinvis vond ik een stuk indrukwekkender eigenlijk; dat is pas groot!

Na urenlang elk hoekje van het museum bekeken te hebben (behalve de mineralen, dat waren er echt te veel), ben ik het science museum ingedoken wat ernaast ligt. Ook erg leuk, vooral het stuk over de geschiedenis van de geneeskunde (en het onderzoek daaromheen). Vooral over Westerse geneeskunde, maar ook over andere culturen waar ik weinig van wist. Ze hadden hier ook een fantastische souvenirshop met alle gadgets die je als lab-nerd echt moet hebben. Gelukkig heb ik me ingehouden, dus staat er nog geen model van een dubbele helix op mijn nachtkastje.

Na alle informatie, was het tijd voor iets luchtigers. Dus ben ik uitgestapt toen de metro langs Picadilly Circus kwam. Wat een drukte daar zeg! Wel erg leuk, vooral omdat de kerstverlichting ook al hangt in de straten. Die must-see van Londen heb ik dus al gehad.

De volgende dag wilde ik al deze drukte van Londen even compenseren, dus ben ik naar de rand van Cambridge gefietst om wat van het platteland op te nemen. Het was fantastisch zonnig weer, heerlijk om naar buiten te gaan. Ik ben een stukje land tegengekomen waar de Universiteit in 2008 bomen heeft gepland om te laten groeien. Leuk om dit helemaal voor jezelf te hebben. Daarna ben ik langs een voetpad door de akkers gaan lopen. Lekker door de modder, want de grond was doorweekt van alle regen die de dag ervoor was gevallen. Ik was erg blij dat ik mijn wandelschoenen na lang twijfelen toch maar in de koffer had gestopt.

Na dit heerlijke weekend was ik er weer klaar voor om het lab in te gaan. Langzaam maar zeker krijg ik meer de regie over wat ik aan het doen ben, erg fijn.

Om de week goed doormidden te krijgen, ben ik woensdagavond met mijn huisgenootjes naar de open avond van sterrenkunde geweest. Dit is elke woensdagavond in de winter, eerst is er een lezing over iets in de astronomie (dit keer 'How to Build an Earth in 4 Steps'), daarna is er bij helder weer de mogelijkheid om door de telescopen van het instituut te kijken. Erg tof want het was superhelder en het was perfect om de maan en Jupiter eens van dichtbij te bekijken. Dit gaan we zeker vaker doen.

Terwijl ik dit schrijf zit ik lekker een 'sinterklaas-kikker' te eten (van die chocolade dingen met die zoete, witte vulling), want die zijn gearriveerd per post vanuit Kruisland! Dank daarvoor :)
Ook is er een kadootje per post gearriveerd uit R'daal, deze laat ik dicht tot 5 december. Al heb ik zo het vermoeden dat er een boek inzit haha. Dank aan Kenny-klaas!

Groetjes!

  • 23 November 2012 - 15:01

    Kenny:

    De musea zien er mooi uit. De gebouwen waarin ze zitten alleen al zijn al prachtig. Londen ziet er sfeervol uit bij nachtlicht.

    Heb je je huisgenoten kunnen uitleggen wat sinterklaas is? En waarom het veel cooler is dan kerstmis? :P


  • 26 November 2012 - 20:47

    Kitty:

    Weer een hele leuke verslag Anoeska ;-)) met verrassende foto's,de dino's skeletjes zien er giga groot uit,wat is de blauwe verlichte avond foto,is dat van een ice rink,of zo??

    groetjes Kitty

  • 26 November 2012 - 20:47

    Kitty:

    Weer een hele leuke verslag Anoeska ;-)) met verrassende foto's,de dino's skeletjes zien er giga groot uit,wat is de blauwe verlichte avond foto,is dat van een ice rink,of zo??

    groetjes Kitty

  • 26 November 2012 - 21:41

    Anoeska Van De Moosdijk:

    Ja, dat is een ice rink. Die staan echt overal in Londen op het moment. Ook eentje in Cambridge, dus gaan we een keer schaatsen met het huis! :)

  • 26 November 2012 - 21:41

    Anoeska Van De Moosdijk:

    Ja, dat is een ice rink. Die staan echt overal in Londen op het moment. Ook eentje in Cambridge, dus gaan we een keer schaatsen met het huis! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 25266

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 17 Mei 2013

Cambridge

Landen bezocht: