Te paard! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu Te paard! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu

Te paard!

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

29 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hallo allemaal!

Het wordt weer eens tijd voor een update van mijn kant. Mijn blog wordt door velen gelezen, dus misschien vinden jullie het ook echt nog interessant ;)

Afgelopen weekend heb ik weer wat van Londen gezien. Het was een regenachtige dag, dus leek het aquarium me wel leuk. Dat was het ook, met name de hoge schattigheidsfactor van de pinguins en de enorme zeeschildpadden. Verder rondgelopen om de grote hoogtepunten te zien (London Eye, House of Parliaments met Big Ben, Buckingham Palace, Trafalgar Square) en binnen gegaan bij St. Paul's Cathedral, waar ik helemaal naar de top van de koepel ben gegaan. Dat was de moeite waard vanwege het uitzicht én omdat je halverwege een raampje in de vloer tegenkomt waar je precies naar beneden in de kerk kunt kijken. Dan besef je ineens hoe hoog je staat.

De zondag heb ik eens rustig aan gedaan, overdag boodschappen gedaan en 's avonds hebben we met het huis een 'Family Dinner' gehouden en wat vrienden uitgenodigd daarvoor. Het werd kip uit de oven, een enorme hoeveelheid groenten en geroosterde aardappelen en Yorkshire Pudding, met als toetje 24 lemon curd cupcakes die de avond niet overleefd hebben. Heel erg lekker en gezellig.

Maandag weer naar het lab (ja, de weekenden heb ik tot nu toe nog niet gehoeven!), waar het project langzaam maar zeker uit de startblokken komt. Er valt nog een hoop moleculair werk te doen, maar hopelijk gaat dat snel omslaan naar imaging van onze zelfgemaakte modellen. Dat is namelijk het echte plan.

Dinsdag was een hoogtepuntje van de week. Ik had namelijk mijn eerste paardrijles namens de Cambridge University Riders Club, op een stal die 'Hilltop Stables' heet en ten Noordwesten van Cambridge ligt. Erg fijn om weer op een paard te zitten! Ik heb nu dressuurles genomen, wat me best beviel. Maar ik heb allang in het rooster gezien dat er ook springlessen zijn dus het is erg aan het kriebelen dat weer eens te gaan doen :D

De stal ziet er verder goed uit, veel weide eromheen, paarden en materiaal zijn beide erg goed verzorgd. Het is wel typisch Brits dus ze zijn met alles erg voorzichtig (zo zadelen ze liever de paarden voor ons op, word je paard voor je vastgehouden met opstappen, werd ik bij aanvang van de les gewaarschuwd wat paardlief allemaal onverwachts kon doen en hing er een dubbele teugel aan, terwijl mijn mede-ruiters aangaven dat het betreffende paard eigenlijk vrijwel nooit een stap verkeerd zet). Maar daar moet ik maar aan wennen. Is hetzelfde als op het lab; voor alles hebben ze bewijs nodig, moet je formuliertjes invullen en stel dat er iets onverwachts gebeurt! En gelukkig testen ze het brandalarm elke week en doen ze ook gemiddeld 5 keer per jaar een volledige evacuatie-test want 1x per jaar is zo weinig. Britten...

Maargoed, ik kan paardrijden dus ik zeur niet ;) Ik heb er wel aardig wat spierpijn aan overgehouden, aangezien het ongeveer een maand geleden was dat ik voor het laatst op een paard zat.

Verder woensdag weer naar de open avond van astronomie geweest. Dit keer ging de lezing over verre sterrenstelsels, erg boeiend. En nog twee extra lezingen erachteraan over methodes om telescopen aan te passen aan de draaiing van de aarde en waar op te letten als je een telescoop wilt kopen voor de kerst. Beide erg interessante praatjes, ik weet nu een stuk meer over de natuurkunde achter een telescoop. En ik heb me stiekem altijd al afgevraagd hoe dat werkt, naar de sterren kijken terwijl de aarde doordraait. Nu weet ik het dus.

Zo, dat was weer een stuk meer tekst dan ik eigenlijk wilde typen. Sorry voor de lange verhalen, ik ben helaas nooit echt kort van stof geweest. Maar dat zullen jullie ondertussen wel door hebben. Alvast dank voor het lezen van al die verhalen ;)

Groetjes!

  • 29 November 2012 - 23:12

    Sma:

    Hoi Anoeska
    Blij te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    En zo te zien en te horen, kunnen wij met een gerust hart in februari komen, want je heb al heel wat gezien.
    Ik stuur je daar over nog wel een mailtje.
    En ik weet zeker dat je met paardrijden gaat springen, dat is ook leuk.
    Het gaat je goed en heeeel veeeel lieeefs sma xxxx



  • 30 November 2012 - 08:56

    Maartje:

    Ik ga bij Obi ook maar eens nieuwe regels invoeren! Buitenritten zijn eigenlijk ook veels te gevaarlijk.

    Uiteraard zal en moet ik in London nu de penguins zien ;)


  • 03 December 2012 - 21:50

    Kitty:

    Hoi Anoeska, ik ben verbaasd dat er zoveel te doen is in de beurt bij jullie, jij heb zeker met een "big
    smile"op die paard gezeten!!De foto's zijn heel mooi !!! de eekhoorn, de apple market,London en natuurlijk de foto met jullie etentje, allemaal heel leuk.Wij zijn wakker met een witte wereldtje van morgen,
    maar het was van korter duur, de winter begint zijn eigen te laten zien.

    Bye 4 now.
    Groetjes Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 25257

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 17 Mei 2013

Cambridge

Landen bezocht: