Happy new year - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu Happy new year - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu

Happy new year

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

02 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hallo overzeese mensen!

Ten eerste natuurlijk allemaal een fantastisch 2013 gewenst, dat er vele interessante avonturen zullen volgen in het komend jaar.

Het nieuwe jaar heb ik ingeluid samen met Linda, die de afgelopen dagen op bezoek is geweest. Ik heb namelijk verplicht vakantie gekregen vanaf kerst, omdat mijn begeleider richting Bulgarije is vertrokken. Dat had ik niet verwacht maar was best welkom. Dus heel braaf tot aan kerstavond doorgewerkt (dan ook maar het hele weekend ervoor, het is erna toch vakantie haha), dan is dat wel verdiend.

Kerst heb ik lekker in mijn eentje gedaan, helemaal rustig en alle tijd om weer eens lekker de Lord of the Rings films te kijken. Prima vond ik dat. Mijn huisgenoten waren allemaal naar elders vertrokken dus een heel huis voor mezelf, wat een luxe.

1e kerstdag ben ik een rondje Cambridge gaan doen, wat bijzonder rustig was. Fijn om de straten eens leeg te zien hier, normaal staat er altijd wel een grote groep toeristen rond de Kings College en kun je onmogelijk in een rechte lijn door de winkelstraten komen zonder tientallen wandelaars te raken. 's Avonds heb ik voor mezelf een kerstdiner gemaakt, toch alle tijd. Daarna de bank in gedoken met een wijntje en films gekeken.

Boxing day (zo wordt 2e kerstdag hier genoemd; staat synoniem voor 'veel sportevenementen en de start van de uitverkoop dus wat je ook doet, ga niet de stad in') bleek het erg goed weer, dus op naar buiten! Ik ben richting het noorden van de stad gegaan, waar een natuurgebiedje ligt. Daar heb ik tot mijn grote vreugde een ijsvogel gezien die op anderhalve meter voor me in het riet zat. De bioloog in me heeft de rest van de dag zo blij als een kind rond gehuppeld, wat wil je nog meer voor kerst?

Na kerst kwam Linda dus langs, met haar ben ik lekker door Cambridge gaan wandelen (dat nog steeds opvallend stil is). Helaas is bijna alles dicht door de kerstperiode, dus geen prachtige colleges die open waren en ook de musea waren dicht. 's Avonds de stad in voor een biertje en daarna naar de club. Die dus ook uitgestorven was. Gelukkig werd het goed gemaakt omdat we bij onze entree 4 gratis drankjes kregen. Op rustige avonden is het hier een stuk goedkoper uitgaan! Linda heeft zich ook prima vermaakt met rondkijken wat de Britten (niet) aanhebben tijdens uitgaan. Het blijft bijzonder.

Daarna een dagje Londen, met een tour rond de hoogtepunten en een bezoek aan de markt van Camden. Die was groot, gevarieerd en druk, fantastisch wat je daar allemaal kunt krijgen. Ergens bij een pub wat gegeten voordat we de trein terug namen naar Cambridge. Een zeer geslaagde dag. 's Avonds weer uit, in de hoop dat het beter zou zijn. Het was nog niet druk, maar in ieder geval niet meer uitgestorven. Eigenlijk wel goed zo.

Daarna lekker rustig aan gedaan, het is vakantie. Af en toe een stukje gefietst want dat hoort er bij hier. Op oudjaarsdag zelfs naar de film geweest want toen was alles helemaal dicht. We hebben Life of Pi gezien, zeker een aanrader als je het boek ook goed vond.

's Avonds dan klaarmaken om 2013 goed in te luiden. En dat is gebeurd. We zijn weer naar een club gegaan, de Lola Lo. Hier hadden de Britten zich in al hun glitter en tiara's verschrikkelijk uitgedost en voelden we ons heerlijk normaal hierbij. Ook comfortabel en degelijk gekleed, trouwens.

Helaas geen vuurwerk gezien of champagne gekregen om 12 uur, maar dat maakt niet uit. Het was een leuke avond en we hebben zelfs nog wat mensen leren kennen die locals waren, dat is zeldzaam in deze stad! Aan het einde van de avond hebben we ons verbaasd over wat we op straat aantroffen; overal Britten die niet meer recht konden lopen, zonder jas ergens op straat lagen en meisjes die hun gigantische hakken echt niet meer aan konden dus maar blootsvoets in de regen liepen. Hilarisch als ze dan ook nog eens met hun te korte jurkjes en dronken toestand op elkaars rug gaan springen. Niemand heeft een jas want iedereen gaat met de taxi naar huis. Dan voel je je toch een heerlijk nuchtere Nederlander als je op de fiets naar huis gaat.

Op nieuwjaarsdag gezond een wandelingetje door de Grantchester Meadows gedaan, al waren Linda's schoenen niet helemaal voorbereid op de modder daar. Dat leverde nog wat hilarische tafereeltjes op met een hek en een boom, maar ik zal haar sparen :P.

Vandaag is Linda helaas weer naar huis gegaan. Het was erg gezellig de afgelopen dagen en ik verheug me al weer op het volgende bezoek: Kenny komt langs!

Omdat het vandaag een keer niet zonnig is, ben ik het museum of Archeology and Anthropology ingedoken. Dat verrassend interessant was, een aanrader voor als je in Cambridge komt en geïnteresseerd bent in andere culturen of wat er in Cambridge was voordat de colleges ontstonden.

Groetjes uit een niet zonnig Cambridge voor vandaag!

  • 02 Januari 2013 - 17:38

    Maartje:

    klinkt weer leuk! vooral gekke Engelsen kijken. Ik neem aan dat oudejaarsoutfit zowaar nog vreselijker is dan hun gewoon stap pakjes.

  • 03 Januari 2013 - 20:20

    Paul Van Zundert:

    happy new year Anoeska van ons beiden hier is het goed verlopen en gezellig erbij het is echt leerzaam jouw uitstapjes in de stad Cambridge en ook in de City Londen is voor de volgers best leuk om het teweten en de gebruiken in Cambridge tevernemen.fijn om weer het verslag gelezen te hebben en noch een fijnetijd en tot horens uit Fijnaart

  • 06 Januari 2013 - 21:39

    Kitty:

    Gelukkig Nieuw Jaar Anoeska !!! mooie foto's en een hele leuke verslag, toch heel anders dan hier. S ávonds was hier hele mooie vuur werk te zien, maar op oud jaars dag lijkt het wel soms op bommen!.... veel plezier met de volgende bezoek ;-))

    groetjes Kitty

  • 09 Januari 2013 - 10:49

    Tante Jose Oude Tonge:

    Hallo Anoeska.
    Ik heb je verslagen van Cambridge gelezen.
    Ook een gelukkig nieuwjaar.Gewoon in het Nederlands.
    Fijn dat je het zo naar je zin heb.Nog een leuke en leerzame tijd daar.
    Geniet ze.En tot ziens weer in Nederland.Groet van uit Holland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 25267

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 17 Mei 2013

Cambridge

Landen bezocht: