Winter in Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu Winter in Cambridge - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Anoeska Moosdijk - WaarBenJij.nu

Winter in Cambridge

Door: Anoeska

Blijf op de hoogte en volg Anoeska

19 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hallo overzeese mensen!

Eindelijk is de winter echt gearriveerd in Cambridge, er ligt sneeuw! Het is hier op het moment een paar graadjes warmer dan in Nederland (dus geen ijs) en er is ook minder sneeuw gevallen, maar toch komt het in de buurt van winter! Heathrow ligt plat, mensen zeuren dat het zo koud is en de treinen hebben problemen, net of ik nog gewoon in Utrecht zit dus. Maar ik vind het fantastisch :)

Kenny is vorige week langs geweest! Heel fijn dat hij langs kwam, want stiekem mis ik hem natuurlijk wel. We hebben een overnachting in Londen gedaan. In Londen heel veel boeken gezien (zoals in de British Library), naar het British Museum geweest en de dag erna naar de London Tower. Langzaam maar beetje werk ik mijn verlanglijstje Londen af, elke keer met een andere gast haha.
Daarna is Kenny nog even gebleven in Cambridge. We hebben niet heel veel gedaan, gewoon lekker op ons gemak een beetje rondgewandeld. De maandag is de sneeuw begonnen, wat Cambridge ineens net weer een ander tintje magisch maakt.

Dinsdagavond was de sneeuw weg en Kenny ook, dus dan maar paardrijden als perfecte afleiding. Bij de stal (die buiten de stad op een heuveltop ligt) was alles echter nog helemaal wit, dus heerlijk in de sneeuw gereden. Paardlief dacht er het zijne van, die was vastbesloten niet zijn voeten in dat witte spul te wagen. Helaas voor hem was dat toch echt het plan.

Verder heb ik ondertussen wat meer van de omgeving van Cambridge gezien; nadat Linda vertrokken was, heb ik de rest van mijn vakantie besteed aan rondwandelen in gebieden rond Cambridge. Zo kan ik iedereen de Fen River Way aanraden, die ik deels gevolgd heb ten Noorden van de stad. Lekker door weilanden vol natte klei baggeren en ik mocht zelfs weilanden in waar paarden in stonden. Wat erg nou :P Je loopt daar het platte moerasland in, wat prachtige vergezichten oplevert. Al is dat ook weer niet zo uniek voor een Nederlander haha. De wandelroute loopt helemaal tot Ely, waar een grote kathedraal boven het land uittorent. Zo ver ben ik niet gekomen, maar aangezien er een treinverbinding naast de route loopt, is het plan het wel een keer te doen met behulp van een stukje treinen.

In het lab gaat alles best goed op het moment; ik word ooit nog wel eens een waar clonerings-wonder! Steeds meer gaat langzamerhand lukken, dus gaan we binnenkort eens kijken of we met al die mooie constructen ook resultaten kunnen krijgen.

Zo, dat was weer een heel verhaal. Wordt vast weer vervolgd ;)

Groeten uit een wit Cambridge!

  • 19 Januari 2013 - 18:32

    Maartje:

    Groetjes terug uit een wit/ijzig roosendaal ;)

  • 20 Januari 2013 - 11:57

    Sma En Spa:

    Groetjes terug uit een wit/ijzig Oud-Gastel

  • 20 Januari 2013 - 14:59

    Kitty:

    Het witte spoel blijft vallen hier! Hemmingway vind het geweldig in de sneeuw,eindelijk kan hij doen als of hij een echte jager is! ;-) de verwarmings monteur maakt over uren, en sneeuw poppen komen te voorschijn her en der,het is echt winter.
    groetjes Kitty

  • 20 Januari 2013 - 17:20

    Kenny:

    Ik heb heel erg genoten van ons lang weekend. En ik heb net nog wat sneeuw in Engeland mee kunnen pakken. We moeten binnenkort maar weer een keer een bezoekje plannen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anoeska

Actief sinds 23 Okt. 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 25265

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 17 Mei 2013

Cambridge

Landen bezocht: